Czcionka:
terapie dzieci i młodzieży medic (1)
Warsztaty grupowe dla dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych

Zadzwoń i umów się!

Warsztaty grupowe dla dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych

1)      Trening umiejętności  interpersonalnych dla dzieci

2)      Trening umiejętności  interpersonalnych dla młodzieży

3)      Trening kompetencji społecznych dla dorosłych  

     Treningi obejmują 10 cykli grupy po 12 osób czas trwania cyklu 90 min(każdy)

Prowadzący : Dorota Zawadzka

                       Dawid Misiak

 

Trening umiejętności interpersonalnych dla dzieci i młodzieży
(cykl jest podzielony na 2 grupy: dzieci i młodzież)

Coraz częściej dzieci i młodzież borykają się z problemami komunikacji twarzą w twarz z innymi. Skutkiem tego jest brak umiejętności radzenia sobie z sytuacjami dnia codziennego. Trening umiejętności interpersonalnych ma za zadanie nauczyć uczestników jak funkcjonować w relacjach z innymi i jak rozwiązywać z tym związane problemy

Umiejętności interpersonalne, to umiejętności społeczne, które wykorzystujemy w relacjach z innymi ludźmi w celu:

  • osiągnięcia oczekiwanej skuteczności (podejście związane z potrzebą władzy i statusu)
  • inicjowania i podtrzymania pozytywnych relacji z innymi ludźmi (podejście związane z potrzebą aprobaty i akceptacji)

Umiejętności interpersonalne należą do grupy kompetencji miękkich, psychospołecznych. Bywają niejednokrotnie niewymierne i trudne do precyzyjnego oszacowania. Niemniej jednak są kluczowym elementem kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną.

Kluczowe umiejętności interpersonalne, to umiejętności:

  • nawiązywania kontaktu z innymi,
  • komunikacyjne: umiejętności uważnego słuchania, nadawania, przemawiania,
  • zarządzania przekazem niewerbalnym i werbalnym,
  • negocjacyjne,
  • rozwiązywania konfliktów,
  • pracy zespołowej,
  • zachowań asertywnych,
  • wywierania wpływu,
  • delegowania uprawnień,
  • adaptacji społecznej.

Plan spotkań:

1.Tworzenie sytuacji bezpieczeństwa. Ćwiczenie uważnego słuchania i zapamiętywania informacji o innych.

2. Komunikacja interpersonalna. Aspekty werbalne i niewerbalne. Zajęcia opierają się na ćwiczeniu poprawnych sposobów komunikacji międzyludzkiej i identyfikowaniu błędów i barier komunikacyjnych. Zostaną zaprezentowane różne metody komunikowania się niewerbalnego i werbalnego. Uczestnicy będą mogli je przećwiczyć w trakcie zajęć.

3. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. W trakcie zajęć przedstawiona zostanie rola stereotypów w życiu człowieka, a także sposób w jaki stereotypy i ew. uprzedzenia wpływają na percepcję i zachowanie. Zanalizujemy sytuację bycia ofiarą oraz autorem uprzedzeń, a także konsekwencje dyskryminacji.

4.Indywidualny styl zarządzania konfliktem. Podczas tych zajęć uczestnicy zanalizują różne sposoby rozwiązywania konfliktów. Dowiedzą się również o roli konfliktów w rozwoju jednostki i grupy. Wprowadzona zostanie problematyka nieagresywnego i konstruktywnego udzielania informacji zwrotnych.

Trening kompetencji społecznych dla dorosłych

Coraz częściej osoby dorosłe borykają się z problemami komunikacji twarzą w twarz z innymi. Skutkiem tego jest brak umiejętności radzenia sobie z sytuacjami dnia codziennego. Trening umiejętności interpersonalnych ma za zadanie nauczyć uczestników jak funkcjonować w relacjach z innymi i jak rozwiązywać z tym związane problemy

Umiejętności (kompetencje) społeczne to zdolność do określonego i adekwatnego reagowania na sytuacje, które spotykają nas, gdy wchodzimy w interakcje z innymi ludźmi. Wiążą się one z osobowością, charakterem i temperamentem, wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez ludzi i jak ich odbieramy.

Umiejętności społeczne pozawalają nam na zachowywanie pozytywnych relacji międzyludzkich i funkcjonowanie w społeczeństwie. Warto mieć świadomość, że jest to umiejętność nabyta, której uczymy się, wchodząc w różnego rodzaju interakcje już w dzieciństwie. Zaniedbanie tego aspektu może prowadzić do upośledzenia funkcjonowania w życiu społecznym. Jak uczymy się kompetencji społecznych i kiedy warto wspomóc dziecko w tym zakresie?

Czym są kompetencje społeczne?

To zdolności, które są przydatne w kontaktach prywatnych i zawodowych z ludźmi. Składają się na nie:

  • umiejętność motywacji (siebie i innych);
  • właściwe stosowanie i ukazywanie otwartości;
  • budowanie pozytywnej atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w kontakcie z innymi ludźmi;
  • prezentacja samego siebie i własnego wizerunku;
  • znajomość zasad komunikacji niewerbalnej (wygląd, sposób poruszania, gestykulacja, mimika, kontakt wzrokowy itd.);
  • umiejętności komunikacyjne (słuchanie, zbieranie informacji, zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi, aktywny udział w dyskusji itd.);
  • asertywne zachowania;
  • umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami (zarówno dobrymi, jak i negatywnymi);
  • postępowanie w sytuacjach konfliktowych;
  • dostrzeganie, analiza i rozwiązywanie problemów;
  • zarządzanie własnym czasem, umiejętność planowania i podejmowania decyzji;
  • umiejętność stosowania różnych rodzajów myślenia, konstruktywnego podejścia do błędów;
  • znajomość zjawisk i procesów grupowych;
  • inne umiejętności, które są niezbędne w kontaktach z ludźmi;

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.